Een anti-inflatie back-to-school-mandje:
Primark verlaagt de prijzen van honderden kinderproducten
- Na het bevriezen van de prijzen van kinderproducten uit de collecties H/W & L/Z 2022, verlaagt Primark nu de prijzen van ongeveer honderd artikelen uit de kindercollectie herfst-winter 2023.
- Deze zonder twijfel voordelige maatregel voor gezinnen heeft betrekking op essentiële kinderproducten zoals T-shirts, sweatshirts, hoodies en pyjama's.
- Ook de nieuwe dames- en herencollecties H/W 2023 zullen vanaf eind juli verkrijgbaar zijn en bieden zoals steeds duurzame producten tegen betaalbare prijzen, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit.
24 juli 2023, Brussel: In lijn met haar streven om duurzame kwaliteitsmode voor iedereen toegankelijk te maken, verlaagt Primark de prijzen van ongeveer 100 kinderproducten uit de herfst-/wintercollectie 2023. Met deze actie wil de retailer gezinnen een handje toesteken om hun budget beter onder controle te kunnen houden in deze tijd van stijgende kosten voor levensonderhoud.
Nu de inflatie het afgelopen jaar meer dan 5% bedroeg, wat voor veel Belgen een dagelijkse bron van zorgen betekent, blijft Primark zich verder inzetten om de koopkracht van haar klanten te vrijwaren door hen duurzame kwaliteitsproducten tegen betaalbare prijzen te bieden.
Back-to-school outfits voor minder dan €11
De maatregel is van toepassing op basiskledij voor kinderen, zoals T-shirts met lange mouwen, leggings, sweatshirts, hoodies en pyjama's – al het nodige om kinderen de hele winter warm te houden.
De prijs van een set bestaande uit een T-shirt met lange mouwen, een legging en een sweater met capuchon en ritssluiting daalt van € 13 (2022) naar € 10,10, terwijl de prijs van een babyset bestaande uit een sweatshirt en een joggingbroek nu € 5,60 kost, in plaats van € 8 in 2022.
De kwaliteit van de betrokken producten, ontworpen om lang mee te gaan, blijft onveranderd. Het T-shirt met lange mouwen bijvoorbeeld - een onmisbaar item in iedere kindergarderobe - blijft ook tegen de verminderde prijs gemaakt van minimaal 50% katoen uit Primarks Sustainable Cotton Programme (PSCP), het grootste duurzame katoenprogramma in zijn soort in de mode-industrie.
Olivier Crépin, verantwoordelijke Primark België verklaart: "De stijging van de kosten voor levensonderhoud treft gezinnen bijzonder hard. We weten dat het aanbieden van duurzame kwaliteitsproducten tegen betaalbare prijzen belangrijker dan ooit is voor onze klanten. Kinderen worden snel groot en vaak is het pure noodzaak om nieuwe kleding voor hen te kopen bij het begin van het nieuwe schooljaar. Met deze maatregel willen we gezinnen ondersteunen bij hun aankopen.
De betrokken producten zijn vanaf 31 juli verkrijgbaar in alle Primark-winkels in België. Je kan op de website van Primark controleren of de gewenste producten in de winkel verkrijgbaar zijn.
Enkele voorbeelden van producten die onder de prijsverlagingsmaatregel vallen:
- Kinderleggings vanaf €2,30 (€3,00 in herfst/winter 2022)
- T-shirts met lange mouwen voor kinderen vanaf €2,30 (€3,00 in herfst/winter 2022)
- Sweater voor kinderen vanaf €4,50 (€5,00 in herfst/winter 2022)
- Kindercapuchon met rits vanaf €4,50 (€7,00 in herfst/winter 2022)
- Kinderhoodies vanaf €5,50 (€6,00 herfst/winter 2022)
- Fleece slaapkleding voor kinderen vanaf €5,50 (€8,00 herfst/winter 2022)
- Knuffels voor kinderen vanaf €13 (€14,00 herfst/winter 2022)
- Baby sweatshirt vanaf €2,80 (€4,00 in herfst/winter 2022)
- Joggingpakjes voor baby's vanaf €2,80 (€4,00 in herfst/winter 2022
PB_Primark verlaagt honderderden prijzen kinderproducten_BENL.docx
DOCX - 263 Kb
CP_Panier anti-inflation Primark baisse les prix de centaines de vêtements essentiels pour enfants_BEFR.docx
DOCX - 264 Kb
Voor meer informatie:
PR officer Primark België
Ann Ramaekers
+32475773883
Over Primark
Primark is een internationale kledingretailer met meer dan 70.000 collega's in 16 landen in Europa en de VS. Primark is in 1969 in Ierland opgericht onder de merknaam Penneys. Primark streeft ernaar betaalbare keuzes te bieden, van alledaagse benodigdheden van hoge kwaliteit tot een opvallende stijl in dames-, heren- en kinderkleding, evenals beauty, homeware en accessores. Primark richt zich op het creëren van een geweldige winkelervaring en blijft zich uitbreiden in nieuwe en bestaande markten met als doel 530 winkels te hebben tegen het einde van 2026, inclusief de nieuwe markten Slowakije en Hongarije.
Primark streeft ernaar om duurzamere mode voor iedereen toegankelijk te maken. De ambitie van Primark is om kleding een langere levensduur te geven, het leven op de planeet te beschermen en het levensonderhoud te ondersteunen van de mensen die Primark-producten maken. Met dit in het achterhoofd heeft het bedrijf een reeks toezeggingen bekendgemaakt waaraan het tegen 2030 wil voldoen. Deze omvatten onder meer het maken van al zijn kleding van gerecyclede of duurzamer geproduceerde materialen, ervoor zorgen dat kledingstukken recyclebaar zijn door het ontwerp, het halveren van de koolstofemissies van de gehele keten, het uitfaseren van plastic voor eenmalig gebruik en het garanderen van een leefbaar loon voor werknemers in de toeleveringsketen.