Primark lanceert bewustwordingscampagne rond borstkanker

en doneert meer dan 1 miljoen euro aan liefdadigheidsinstellingen tegen kanker

  • Primark lanceert derde Breast Cancer Awareness-collectie op 1 oktober inclusief een aantal nieuwe producten in het postoperatieve assortiment
  • Als onderdeel van de campagne doneert de retailer in totaal meer dan 1 miljoen euro aan liefdadigheidsinstellingen tegen kanker, inclusief 20.000 euro aan Think Pink in België
  • Ook klanten kunnen ook hun steentje bijdragen via een in-store fondsenwervings-initiatief aan de kassa’s

 

25 september 2023: Naar aanleiding van de Borstkankermaand oktober heeft Primark zijn nieuwste collectie gelanceerd voor vrouwen die getroffen zijn door borstkanker. De collectie, die nu het derde jaar ingaat, bestaat uit 32 verschillende items verdeeld over het postoperatieve assortiment, speciaal ontwikkeld voor vrouwen met borstkanker, en het solidariteitsassortiment, een collectie gericht op extra bewustwording voor de problematiek tijdens de Borstkankermaand. Naast de productcollectie doneert Primark in totaal meer dan 1 miljoen euro aan liefdadigheidsinstellingen tegen kanker in Europa en de VS, inclusief een donatie van 20.000 euro aan Think Pink in België. Dit is de grootste donatie die Primark ooit gedaan heeft aan liefdadigheidsinstellingen tegen kanker en maakt deel uit het doel van het merk om vrouwen te ondersteunen en sterker te maken, wat het leven ook brengt.

De donatie van meer dan 1 miljoen euro zal gaan naar extra aandacht voor het belang van zelfonderzoek, naar hoogstaande research en naar noodzakelijke hulp voor vrouwen die getroffen zijn door kanker. In België schenkt Primark een bedrag van 20.000 euro aan Think Pink, de Belgische nationale borstkankerorganisatie die zich dagelijks inzet voor borstkankerpatiënten en hun familie. Naast deze donatie nodigt Primark ook klanten uit om deel te nemen via het in-store-to-fundraising-initiatief aan de kassa’s van 2 tot 15 oktober. Alle opbrengsten van de kassainzameling worden gedoneerd aan Think Pink België.

"Ik ben enorm blij om onze nieuwe campagne voor vrouwen met borstkanker ook op de Belgische markt uit te rollen. Wereldwijd doneert Primark meer dan 1 miljoen euro. In België ben ik bijzonder trots 20.000 euro te kunnen doneren aan Think Pink. Ik nodig onze klanten ook uit van 2 tot 15 oktober Think Pink te steunen via ons in-store-to-fundraising-initiatief aan de kassa’s van onze 8 Belgische winkels. Samen kunnen we echt het verschil maken!" Olivier Crépin, Area Manager Primark België

 

De collectie: het postoperatieve en het solidariteitsassortiment

Het postoperatieve assortiment is ontwikkeld met het oog op comfort en ondersteuning en omvat speciaal ondergoed, vrijetijdskleding en nachtkledij. De innovatieve producten zijn ontworpen om bijwerkingen zoals gevoeligheid, opvliegers en zwellingen aan te pakken. Zo hebben de producten onder meer ritssluitingen aan de voorkant, geen beugels en zijn ze voorzien van prothesezakjes. De postoperatieve bh's bestaan uit een bralette met delicate kanten details en een beugelloze T-shirt-bh, verkrijgbaar in grijs en crème. Nieuw in de collectie zijn de postoperatieve sportbeha, badpak en bikini. Met prijzen vanaf 5 euro is de collectie vanaf 1 oktober verkrijgbaar in de Belgische Primark winkels te Luik en Brussel Elsene en zal daar het hele jaar door verkrijgbaar zijn.

Het solidariteitsassortiment omvat vrijetijdskleding, waaronder t-shirts, nachtkleding en ondergoed, en is de hele maand oktober verkrijgbaar tegen prijzen beginnende vanaf
​4 euro. Nieuw in het assortiment zijn de roze Snuddie en drie populaire hero-schoonheidsproducten die een speciale roze make-over kregen: de met vitamines verrijkte vochtinbrengende primer, de hoogglanzende lipgloss en de vochtinbrengende spray.

Meer dan de helft van de volledige collectie voor vrouwen met borstkanker is dit jaar vervaardigd uit gerecyclede of duurzamer geproduceerde materialen.

Klanten kunnen vanaf 1 oktober ook door de collectie scrollen op de Primark-website en de beschikbaarheid van hun favoriete producten controleren met behulp van de voorraadchecker voordat ze naar de winkel van hun voorkeur gaan.


Over Primark ​
Primark is een internationale kledingretailer met meer dan 70.000 collega's in 16 landen in Europa en de VS. Primark is in 1969 in Ierland opgericht onder de merknaam Penneys. Primark streeft ernaar betaalbare keuzes te bieden, van alledaagse benodigdheden van hoge kwaliteit tot een opvallende stijl in dames-, heren- en kinderkleding, evenals beauty, homeware en accessores. Primark richt zich op het creëren van een geweldige winkelervaring en blijft zich uitbreiden in nieuwe en bestaande markten met als doel 530 winkels te hebben tegen het einde van 2026, inclusief de nieuwe markten Slowakije en Hongarije. Primark streeft ernaar om duurzamere mode voor iedereen toegankelijk te maken. De ambitie van Primark is om kleding een langere levensduur te geven, het leven op de planeet te beschermen en het levensonderhoud te ondersteunen van de mensen die Primark-producten maken. Met dit in het achterhoofd heeft het bedrijf een reeks toezeggingen bekendgemaakt waaraan het tegen 2030 wil voldoen. Deze omvatten onder meer het maken van al zijn kleding van gerecyclede of duurzamer geproduceerde materialen, ervoor zorgen dat kledingstukken recyclebaar zijn door het ontwerp, het halveren van de koolstofemissies van de gehele keten, het uitfaseren van plastic voor eenmalig gebruik en het garanderen van een leefbaar loon voor werknemers in de toeleveringsketen.

 

Ann Ramaekers Primark Press Office Belgium, oSérieux! affiliate partner FleishmanHillard

 

Over Primark