Primark lanceert nieuwe Wellness-collectie

[19/02/20] Met trots lanceert Primark vanaf eind februari haar nieuwe Wellness-collectie in een aantal geselecteerde Primark-winkels. 

 Met 80 must-have producten verspreid over dameskleding, herenkleding, huishoudelijke artikelen en huidverzorging, is de Wellness-collectie de volgende stap van Primark om stijlbewuste shoppers makkelijker dan ooit tevoren liever te laten zijn voor zichzelf én de wereld om hen heen! 

De Wellness-collectie is gelanceerd in het kader van het Primark Cares-initiatief, waarmee Primark zich inzet om een ​​verantwoordelijke retailer te zijn en meer producten aan te bieden die zijn gemaakt met milieuvriendelijkere materialen. Alle producten in de collectie zijn gemaakt van biologisch katoen, gerecyclede of duurzame materialen. Daarbij moedigen ze shoppers aan om hun persoonlijke welzijn voorop te stellen door comfort, rust en reflectie maar ook bewust te blijven van hun omgeving.

 De Primark Wellnes-collectie heeft voor elk wat wils: van zachte 100% duurzame katoenen badjassen tot grote driepits kaarsen, gemaakt van kalmerende soja wax mix. Je kunt je innerlijke ‘gym bunny’ omarmen met de ‘performance’ crop top en bijpassende legging gemaakt van gerecyclede materialen, of heerlijk tegen elkaar aankruipen in bed met onze dekbedovertrekken gemaakt van duurzaam katoen en linnen - allemaal tegen geweldige Primark-prijzen. Of je nu bewust probeert je impact op de planeet te minimaliseren of op pauze moet drukken en van wat kostbare 'me-time' wilt genieten, de collectie heeft wat je nodig hebt om er geweldig uit te zien en je goed te voelen. 

Vanaf half maart is de collectie een permanente toevoeging aan geselecteerde Primark-winkels. Wellness-fans kunnen uitkijken naar de speciale Wellness-hub, een pop-up store die de volledige collectie toont, in de Primark winkel in Antwerpen. Geselecteerde delen van de collectie zullen ook beschikbaar zijn in meer dan 200 winkels in Europa en de VS.

Om de lancering te vieren heeft Primark op 18 februari een ‘home-away-from-home’ pop-up geopend. Wellnessgoeroes die op zoek zijn naar een exclusief voorbeeld van alles wat de collectie te bieden heeft, kunnen een eerste blik werpen op de collectie in een opwindende pop-upwinkel in BOXPARK Shoreditch in Londen.


 

Noot aan de redactie

 De winkel die de volledige collectie aanbiedt in een aparte wellness hub, bevindt zich in Antwerpen. De winkels die de volledige collectie aanbieden zijn: Charleroi en Brussel. De winkels die geselecteerde delen van de collectie aanbieden zijn: Luik en Mons.

Ons wellness-concept is ontworpen om het onze klanten gemakkelijker te maken vriendelijker te zijn voor zichzelf en de wereld om hen heen. De collectie brengt producten van verschillende afdelingen samen - waaronder dameskleding, herenkleding, huishoudartikelen, huidverzorging - die voldoen aan de criteria van een van de volgende richtlijnen.

  • Gemaakt met duurzamere materialen: of het nu katoen is van Primark's Sustainable Cotton Program (waar de boeren meer duurzame landbouwmethoden wordt geleerd waardoor zij minder water en chemicaliën gebruiken en zich beter in hun levensonderhoud kunnen voorzien) of hout en papier van een duurzame houtbron.
  • Gemaakt van biologisch katoen: katoen dat is geproduceerd zonder chemische pesticiden of kunstmest om de impact op het milieu te verminderen.
  • Gemaakt met gerecyclede materialen: gerecyclede vezels, om gebruikte materialen nieuw leven in te blazen die anders zouden worden weggegooid. Meestal zijn materialen zoals het gerecycled polyester dat in de collectie wordt gebruikt afkomstig van alledaags plastic afval, inclusief flessen en andere plastic verpakkingen voor eenmalig gebruik. 
  • Producten die persoonlijk welzijn ondersteunen: deze categorie omvat producten die het fysieke en emotionele welzijn van onze klanten ondersteunen door comfort, rust, ontspanning en reflectie aan te moedigen. Dit omvat alles van tijdschriften tot kaarsen.

Over Primark

Primark is een internationale retailer die de nieuwste mode, beauty- en huishoudartikelen tegen de beste prijs biedt; anders gezegd: “Amazing Fashion, Amazing Prices”. Voor het eerst gevestigd in Dublin in 1969, hebben we momenteel meer dan 370 winkels met meer dan 1,4 miljoen vierkante meter aan verkoopruimte in twaalf landen, namelijk Ierland, Groot-Brittannië, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk, Frankrijk, de Verenigde Staten, Italië en Slovenië, en hebben we meer dan 79.000 medewerkers. De afgelopen jaren (2018/2019) hebben we vijftien winkels geopend en 4500 banen gecreëerd, waarvoor we meer dan 42.000 sollicitaties hebben ontvangen.

Mensen vragen vaak hoe we geweldige producten kunnen aanbieden terwijl de prijzen zo laag blijven. Dit is omdat we Primark een beetje anders runnen dan andere bedrijven. Wij hebben geen grote marketingcampagnes, verkopen onze producten alleen in de winkel - dus geen online winkel of bezorgnetwerk. En we besparen altijd op de kleine dingen - zoals eenvoudige hangers en prijskaartjes om de kosten laag te houden. Dat betekent dat we geweldige prijzen kunnen bieden terwijl we altijd zorgen voor de dingen die er echt toe doen. We werken al vele jaren hard om ervoor te zorgen dat onze producten met zorg en respect voor de rechten van werknemers en het milieu worden gemaakt. Het Primark’s Environmental Sustainability team, bestaande uit meer dan 110 experts, gevestigd in belangrijke inkooplanden, bestrijkt een breed scala van onderwerpen, zoals de inkoop van grondstoffen zoals katoen, de milieu-impact van productieprocessen in fabrieken en het controleren van de normen waarvan we verwachten dat deze in onze supply chain worden nageleefd. Meer informatie over de ethische handels- en milieuprogramma's van Primark vindt u op onze website.

Over Primark Cares

Met het Primark Cares-initiatief willen we onze klanten, medewerkers, partners en leveranciers op heldere en overtuigende wijze duidelijk maken dat we onze verantwoordelijkheid als grote winkelketen serieus nemen. Het initiatief vertolkt de boodschap dat we altijd investeren in ondersteuning van de mensen die onze kleding maken en in bescherming van het milieu. De Primark Cares-labels zijn te vinden op een groot aantal producten in onze winkels. Lees meer over onze maatschappelijke betrokkenheid op de pagina’s ‘Mensen en productie’ en ‘Planeet’ op onze website - primark.com/en/our-ethics

Over Cruelty Free International:

Primark is van mening dat beautyproducten wreedheidvrij moeten zijn. We zijn er trots op Leaping Bunny goedgekeurd te zijn. Leaping Bunny is een wereldwijd programma en vereist wreedheidvrije normen die verder gaan dan de wettelijke vereisten. Al onze cosmetische en persoonlijke verzorgingsproducten van ons eigen merk zijn goedgekeurd onder het Cruelty Free International Leaping Bunny-programma, de internationaal herkenbare gouden standaard voor wreedheidvrije producten. We houden ons vast aan een sluitingsdatumbeleid en controleren onze leveranciers proactief om ervoor te zorgen dat onze producten blijven voldoen aan de criteria van Leaping Bunny. Ons leveranciersmonitoringsysteem wordt ook onafhankelijk gecontroleerd. Ga voor meer informatie over Cruelty Free International, Leaping Bunny en Leaping Bunny criteria naar www.crueltyfreeinternational.org

BE - Wellness Range_FR.docx 139 KB Press release_BELGIUM_NL_Wellness range[1].docx 140 KB

 

Voor meer informatie:

Ann Ramaekers Primark Press Office Belgium, oSérieux! affiliate partner FleishmanHillard

 

 

 

Over Primark

Primark is een internationale retailer die de nieuwste mode, beauty- en huishoudartikelen tegen de beste prijs biedt; anders gezegd: “Amazing Fashion, Amazing Prices”. Voor het eerst gevestigd in Dublin in 1969, hebben we momenteel meer dan 385 winkels met meer dan 1,48 miljoen vierkante meter aan verkoopruimte in dertien landen, namelijk Ierland, Groot-Brittannië, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk, Frankrijk, de Verenigde Staten, Italië, Slovenië en Polen en hebben we meer dan 70.000 medewerkers. Afgelopen financieel jaar (19/20) hebben we twaalf winkels geopend en 2800 nieuwe banen gecreëerd, waarvoor we meer dan 48.000 sollicitaties hebben ontvangen.

Mensen vragen vaak hoe we geweldige producten kunnen aanbieden terwijl de prijzen zo laag blijven. Dit is omdat we Primark een beetje anders runnen dan andere bedrijven. Wij hebben geen grote marketingcampagnes op TV, verkopen onze producten alleen in de winkel - dus geen online winkel of bezorgnetwerk. En we besparen altijd op de kleine dingen - zoals eenvoudige hangers en prijskaartjes om de kosten laag te houden. Dat betekent dat we geweldige prijzen kunnen bieden terwijl we altijd zorgen voor de dingen die er echt toe doen. We werken al vele jaren hard om ervoor te zorgen dat onze producten met zorg en respect voor de rechten van werknemers en het milieu worden gemaakt. Het Primark’s Environmental Sustainability team, bestaande uit meer dan 120 experts, gevestigd in belangrijke inkooplanden, bestrijkt een breed scala van onderwerpen, zoals de inkoop van grondstoffen zoals katoen, de milieu-impact van productieprocessen in fabrieken en het controleren van de normen waarvan we verwachten dat deze in onze supply chain worden nageleefd. Meer informatie over de ethische handels- en milieuprogramma's van Primark vindt u op onze website.