Primark steunt (RED) in de strijd tegen aids met een nieuwe collectie

Ieder verkocht artikel levert geld op ter ondersteuning van het Global Fund

2 december 2019: Primark en (RED) kondigen vandaag een internationale samenwerking aan om het Global Fund te steunen in haar strijd tegen aids met de lancering van een speciale collectie kleding en accessoires, verkrijgbaar in alle Primark-winkels vanaf vandaag. Primark schenkt 10% van de aankoopprijs van elk verkocht item aan het Global Fund, of een minimum van € 800.000, ter ondersteuning van levensreddende hiv/aidsprogramma's.

Story image

De collectie is gebaseerd op de iconische (RED)-uitdrukkingen: ‘InspiRED’, ‘CultuRED’ en ‘EmpoweRED’ die verwerkt worden in krachtige grafische ontwerpen. De collectie omvat heren-, dames- en kinderkleding en accessoires. Het ontwerp speelt in op athleisure en streetwear trends met onder andere T-shirts, sweatshirts, hoodies en broeken.

Jennifer Lotito, Chief Operating Officer, (RED) vertelt: “We zijn Primark zeer dankbaar voor het brengen van hun kenmerkende kleur en creativiteit in het gevecht tegen aids met (RED). De collectie laat klanten van Primark toe om modieuze kleding en accessoires te kopen die er niet alleen geweldig uitzien, maar ook levens redden. We danken het team voor hun passie voor onze nieuwe samenwerking.”

Paul Marchant, CEO Primark: “We zijn bijzonder enthousiast om samen met (RED) de strijd aan te gaan tegen aids. Via de collectie ondersteunen we programma’s die preventie, testen, behandelingen, begeleiding en zorg leveren in Sub-Saharaans-Afrika. Onze klanten en collega’s kunnen trots zijn dat ze met iedere aankoop automatisch dit goede doel steunen en zo helpen een einde te maken aan deze ziekte die te voorkomen en te behandelen is.”

 De (RED)-collectie is verkrijgbaar in alle Primark-winkels van de 12 markten, zowel in Europa als de VS.

Over Primark

Primark is een internationale retailer die de nieuwste mode, beauty- en huishoudartikelen tegen de beste prijs biedt; anders gezegd: “Amazing Fashion, Amazing Prices”. Voor het eerst gevestigd in Dublin in 1969, hebben we momenteel meer dan 385 winkels met meer dan 1,48 miljoen vierkante meter aan verkoopruimte in dertien landen, namelijk Ierland, Groot-Brittannië, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk, Frankrijk, de Verenigde Staten, Italië, Slovenië en Polen en hebben we meer dan 70.000 medewerkers. Afgelopen financieel jaar (19/20) hebben we twaalf winkels geopend en 2800 nieuwe banen gecreëerd, waarvoor we meer dan 48.000 sollicitaties hebben ontvangen.

Mensen vragen vaak hoe we geweldige producten kunnen aanbieden terwijl de prijzen zo laag blijven. Dit is omdat we Primark een beetje anders runnen dan andere bedrijven. Wij hebben geen grote marketingcampagnes op TV, verkopen onze producten alleen in de winkel - dus geen online winkel of bezorgnetwerk. En we besparen altijd op de kleine dingen - zoals eenvoudige hangers en prijskaartjes om de kosten laag te houden. Dat betekent dat we geweldige prijzen kunnen bieden terwijl we altijd zorgen voor de dingen die er echt toe doen. We werken al vele jaren hard om ervoor te zorgen dat onze producten met zorg en respect voor de rechten van werknemers en het milieu worden gemaakt. Het Primark’s Environmental Sustainability team, bestaande uit meer dan 120 experts, gevestigd in belangrijke inkooplanden, bestrijkt een breed scala van onderwerpen, zoals de inkoop van grondstoffen zoals katoen, de milieu-impact van productieprocessen in fabrieken en het controleren van de normen waarvan we verwachten dat deze in onze supply chain worden nageleefd. Meer informatie over de ethische handels- en milieuprogramma's van Primark vindt u op onze website.