Primark versterkt zijn strategie in België met de benoeming van Olivier Crépin als nieuwe Area Manager
Deze strategische benoeming betekent een belangrijke stap in het streven van Primark om haar klanten op de Belgische markt een uitzonderlijke winkelervaring te bieden.
Olivier Crépin, vroeger Regional Manager voor Primark Frankrijk, wordt niet alleen verantwoordelijk voor de verkoopstrategie maar zal ook de teams in de 8 Belgische winkels aansturen.
Ik ben bijzonder blij dat ik mij bij het team van Primark België kan aansluiten. Mijn doel is om ons streven naar betaalbare prijzen, kwaliteitsproducten en duurzame praktijken nog verder uit te bouwen." vertelt Olivier Crépin.
"Ik ben erg verheugd met de aanstelling van Olivier als Area Manager voor België", zegt Lisa Shannon, Director of Sales Operations and In-Store Experience van Primark. "Zijn uitgebreide ervaring in combinatie met zijn grondige kennis van het bedrijf, zal ongetwijfeld bijdragen aan het succes van Primark in België."
Wie is Olivier Crépin?
De 44jarige Olivier Crépin startte in 2010 als filiaalmanager bij Primark Spanje. In 2015 promoveerde hij tot regiodirecteur in Frankrijk. In de 8 daarop volgende jaren was Olivier verantwoordelijk voor een groot aantal winkels en gaf hij leiding aan zo'n 1.600 tot 1.900 collega's, afhankelijk van de regio. Met een solide ervaring van 13 jaar binnen het bedrijf neemt hij nu de rol van Area Manager Primark België op zich.
"Ik ben het levende bewijs dat er mooie carrièremogelijkheden zijn binnen Primark. Het is een snelgroeiend bedrijf waar je wordt aangemoedigd om de ladder op te klimmen." stelt Olivier Crépin.
Betaalbare prijzen en duurzaamheid
De strategische en ethische visie van Olivier Crépin betekent een grote meerwaarde voor de ontwikkeling van Primark op de Belgische markt.
Ik vind het een eer om deel uit de maken van een bedrijf dat zich dagelijks inzet voor het creëren van mode die verantwoord, inclusief en toegankelijk is voor zoveel mogelijk mensen. Het is mijn ambitie om de inspanningen van de Belgische teams op dit gebied nog te versterken", vertelt de nieuwe Country Manager enthousiast.
Over Primark
Primark is een internationale kledingretailer met meer dan 70.000 collega's in 16 landen in Europa en de VS. Primark is in 1969 in Ierland opgericht onder de merknaam Penneys. Primark streeft ernaar betaalbare keuzes te bieden, van alledaagse benodigdheden van hoge kwaliteit tot een opvallende stijl in dames-, heren- en kinderkleding, evenals beauty, homeware en accessores. Primark richt zich op het creëren van een geweldige winkelervaring en blijft zich uitbreiden in nieuwe en bestaande markten met als doel 530 winkels te hebben tegen het einde van 2026, inclusief de nieuwe markten Slowakije en Hongarije.
Primark streeft ernaar om duurzamere mode voor iedereen toegankelijk te maken. De ambitie van Primark is om kleding een langere levensduur te geven, het leven op de planeet te beschermen en het levensonderhoud te ondersteunen van de mensen die Primark-producten maken. Met dit in het achterhoofd heeft het bedrijf een reeks toezeggingen bekendgemaakt waaraan het tegen 2030 wil voldoen. Deze omvatten onder meer het maken van al zijn kleding van gerecyclede of duurzamer geproduceerde materialen, ervoor zorgen dat kledingstukken recyclebaar zijn door het ontwerp, het halveren van de koolstofemissies van de gehele keten, het uitfaseren van plastic voor eenmalig gebruik en het garanderen van een leefbaar loon voor werknemers in de toeleveringsketen.
Voor meer info, niet voor publicatie:
Ann Ramaekers